Van speeltijd op de grond tot kont op de grond

# kont op de grond heb je denk ik wel eens voorbij zien komen. Zeker wanneer je Mike Nijskens (Topwijs) en Anouk Brouns (Kleuterrevolutie) volgt. Sommige vinden het een hype andere staan er volledig achter. Wat is jouw mening? Als psychomotorisch kindercoach juich ik deze “hype” toe. Zeker omdat ik weet hoe moeilijk het voor […]

Van speeltijd op de grond tot kont op de grond Meer lezen »

Leesplezier, begint bij de ogen

Leesplezier is een woord dat ik steeds vaker hoor. Scholen besteden hier tijd aan. De kinderboekenweek, voorleesdagen, mystery voorleesgasten, boekensushi, leerkrachten met boekenkennis allemaal mooie initiatieven om aan leesbevordering te doen en leesplezier te creëren. Echter vergeten we vaak het belangrijkste, het lezen zelf. Plezier in lezen komt niet zo maar. Daar is heel wat

Leesplezier, begint bij de ogen Meer lezen »

Het is niet te lezen

Handschriften die niet te lezen zijn kent iedere leerkracht. In iedere klas zit wel een leerling waarvan het handschrift moeilijk leesbaar is en waarbij je veel moeite moet doen om dit te ontcijferen. In groep 3 wordt er veel aandacht besteed aan letters leren schrijven. Naast het aanleren van de vorm is het ook de

Het is niet te lezen Meer lezen »