Ik zie, ik zie

“Geen juiste zithouding” “Het hoofd is schuin” “niet gemotiveerd” “het blad ligt schuin” “Hij let niet op” Allemaal uitspraken die leerkrachten zeggen wanneer ik bepaalde afbeeldingen van kinderen laat zien. De afbeeldingen zijn heel herkenbaar en leerkrachten bevestigen ook dat ze dit in hun klas zien. Iedereen ziet hetzelfde “probleem’ en probeert de leerlingen, in

Ik zie, ik zie Meer lezen »

Waarom?

Waarom moet je tegen P. elke keer als hij gaat gummen zeggen dat hij dit zachtjes moet doen. Of tegen S. dat ze nu eens moet stoppen met het tikken van haar voet. Zit je in een instructie en ondertussen kauwt E zijn hele mouw nat en wanneer je in een rij staat, komt M.

Waarom? Meer lezen »

Buikspeeltijd is goed voor alle kinderen

Misschien heb je wel gehoord dat buikspeeltijd voor baby’s heel belangrijk is maar dit is niet alleen voor baby’s heel belangrijk maar ook voor de leerlingen in jouw groep. Waarom is buikspeeltijd nou zou belangrijk? Vanuit buiklig ontwikkeld een baby alle beweegpatronen. Van buiklig, via kruipen, naar rechtop staan, lopen, springen en rennen. Het is

Buikspeeltijd is goed voor alle kinderen Meer lezen »